De eerste foto's - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Patrick Tiesema - WaarBenJij.nu De eerste foto's - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Patrick Tiesema - WaarBenJij.nu

De eerste foto's

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

14 Februari 2009 | Namibië, Windhoek

Nog even een kort berichtje van mij. Allereerst bedankt voor jullie reacties/mailtjes/smsjes! Heb geen tijd nog om te reageren, zal mn best doen dat zoveel mogelijk te doen! Ik heb sinds vanmiddag ook internet gelukkig. Wat een gedoe en wat duur! Moet mijn internettegoed steeds opwaarderen, maar ik kan contact maken met de buitenwereld hehe.. Hier is het nog steeds allemaal goed, maar mijn flexibiliteit word echt gigantisch op de proef gesteld. Zo vertrokken we gisteren weer een half uur later en moesten we ’s middags twee uur lang wachten op de taxi die ons kwam ophalen. Dat blijkt vaker voor te komen, dus ik zal eraan moeten wennen. Ook is het onmogelijk om hier iets te plannen. We hadden gisteren een belangrijke afspraak met Rudolph, de baas, maar die kon ineens verschoven worden naar maandag. Ook de ochtendplanning was al veranderd. Net zoals de hele weekplanning eigenlijk.
Vandaag met Laura weer naar de stad gegaan om ons internet te regelen. Ook heb ik hier een wereldstekker gekocht (had stekkers voor de hele wereld, maar Namibië heeft net weer een andere). Ook hebben we maar een extra pannetje gekocht, zodat we niet meer in fases hoeven te eten! En een bijbeltje in het Afrikaans. Heel grappig om te lezen. Het is hier trouwens niet zo goedkoop als ik dacht. Je betaalt ook gewoon 1 euro voor een fles cola.
Gisteren ging een kindje huilen toen die mij zag, ik was de eerste blanke die hij zag. Heel bizar. En sommige mensen zijn bang voor blanken, omdat de enige blanken die ze kennen de Zuid-Afrikanen waren die hier kwamen om te moorden. Verschrikkelijk!

Om mee te gaan met de traditie (Eva! Carl!) zal ik ook wat feitjes geven zo nu en dan;
- Ik kan niet naar iedereen smsen en heb geen idee waarom
- De taxi naar de stad is de helft goedkoper dan terug, slimme taxichauffeurs
- Het Afrikaans is makkelijk te lezen/verstaan, maar het Oshivambo is niet te volgen
- In het ziekenhuis zijn mannen en vrouwen gescheiden
- Namibië is het op één na dunst bevolkte land ter wereld
- De lucht is hier ook echt blauwer dan in Nederland, ik dacht dat de foto’s bewerkt waren
- Het weer is hier enorm wisselvallig in het regenseizoen, dus ineens kan het heel hard regenen en onweren
- Er zijn ontelbaar veel kappers en autowasserijen (stel er niet teveel van voor) en ze zitten allemaal bij elkaar. Niet zo slim van ze
- Iedereen heeft hier een mobieltje
- Slechts 1% heeft hier Engels als eerste taal
- Als ik uit mijn raam kijk zie ik pelikanen zwemmen
- Ook zie ik dan feloranje en gele vogels
- En grote onbekende insecten

De eerste foto’s heb ik op Hyves gezet. Voor de niet-hyvers heb ik mijn profiel zichtbaar gemaakt, dus als je op de onderstaande link klikt, zijn de foto’s als het goed is zichtbaar. Ze staan overigens wel in de verkeerde volgorde;

http://patrickpt.hyves.nl

  • 14 Februari 2009 - 12:51

    Tobs:

    Toffe foto's schat!

  • 14 Februari 2009 - 12:52

    Tobs:

    en je bungalow is mooi beschilderd;)

  • 14 Februari 2009 - 12:56

    Tobs:

    en je bungalow is mooi beschilderd;)

  • 14 Februari 2009 - 13:54

    Mama:

    Hai liefie,

    Fijn dat je nu kunt internetten. Ben blij om weer eventjes iets van je te horen.
    En dat we met de webcam je bungalow hebben kunnen zien. Leuk die fotowand zeg.

    Dikke kus mam

  • 14 Februari 2009 - 14:03

    Sjoerd:

    hele bijzondere foto's zeg! wat een andere wereld opeens!

  • 14 Februari 2009 - 15:37

    Kees:

    Patt, ik ga gelijk kijken, klinkt goed iig allemaal! Vind dat half uur nog meevallen trouwens dat je moest wachten;)

    Heb je ons kaartje al geopend vandaag? :D

  • 14 Februari 2009 - 16:36

    Sha:

    Zo leuk Pat dat je zo lekker veel update:D De foto's geven ook echt wel een beeld bij je verhalen! Keep up the good work!!

    Dikke x

  • 15 Februari 2009 - 01:22

    Carl Augustin:

    Leuke foto's! Tis daar best groen, had ik niet verwacht. En je bungalow is wel erg schattig :P
    xox

  • 15 Februari 2009 - 01:22

    Carl Augustin:

    Leuke foto's! Tis daar best groen, had ik niet verwacht. En je bungalow is wel erg schattig :P
    xox

  • 15 Februari 2009 - 11:49

    Shieff :

    Ja idd leuke foto's hoor :D

    Alleen dat geiten hoofd op de BBQ was wat minder :P!

    Dikke kus voor jou lieverdd :D!

    xXxjes Shivar!

  • 15 Februari 2009 - 11:50

    Shieff :

    Ja idd leuke foto's hoor :D

    Alleen dat geiten hoofd op de BBQ was wat minder :P!

    Dikke kus voor jou lieverdd :D!

    xXxjes Shivar!

  • 15 Februari 2009 - 13:15

    Jim:

    Heey Patrick,
    ik volg je verhalen, dus schrijf maar lekker veel over alles wat je mee maakt. heel veel plezier!
    kus

  • 15 Februari 2009 - 16:44

    Eva Mulder:

    Leuk die feitjes :D
    Foto's zien er super uit!
    Ik kijk nu al uit naar je volgende berichtje...

    Liefs Eva

  • 16 Februari 2009 - 11:19

    Gily:

    stoer hoor!!!

  • 16 Februari 2009 - 14:00

    Marlie:

    Wauw..nu al genoeg avontuur meegemaakt! Ik krijg ook steeds meer zin in mijn reis als ik dit allemaal zo lees!
    Maar eerst nog steeds mijn tas inpakken haha.
    En ja..zal proberen naar je te schreeuwen vanuit Zambia, maar dan verwacht ik natuurlijk wel een antwoord!

    Heel veel succes en plezier natuurlijk en wie weet tot spreeks via onze sites! Moet natuurlijk nog even afwachten hoe het internet bij ons is.

    Xx Marlie

  • 16 Februari 2009 - 19:14

    Astrid:

    Leuk dat we nu al van je verhalen kunnen genieten! De foto's zijn ook erg leuk! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Windhoek

Namibië

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2009

Rondreis door het zuiden en de laatste dagen

03 Juli 2009

Rondreis door Noord-Namibië

17 Juni 2009

De laatste weken stage

17 Mei 2009

Kaapstad

06 Mei 2009

Groeten uit de Rimboe
Patrick

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 20802

Voorgaande reizen:

09 Februari 2009 - 15 Juli 2009

Namibië

Landen bezocht: