Vooraf - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Patrick Tiesema - WaarBenJij.nu Vooraf - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Patrick Tiesema - WaarBenJij.nu

Vooraf

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

02 Januari 2009 | Nederland, Zwolle

Zo dan! Na maanden van spannende voorbereidingen en een hoop gedoe en geregel is het dan toch al bijna zover! Stage lopen in Namibië.

Vele projecten zijn aan mijn neus en aan die van Laura voorbij gegaan, de een was vol en de ander was niet leuk. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een project in Namibië en daar zijn wij ook voor uitgekozen. Blij blij!

Of toch niet? Het is wel heel erg spannend allemaal, het komt echt dichtbij en het is een lange periode om weg te zijn. Maar samen met Laura gaan we er een super stage van maken!! En een 4 weekse rondreis aan het einde door het hele land is ook niet verkeerd.Daar doet Sjoerd (Laura haar vriendje) ook vrolijk aan mee! En halverwege mn stage zal mn moeder mij 10 dagen vergezellen in Namibië.

Wat Laura en ik er precies gaan doen moest ik zelf ook eventjes nazoeken voordat ik het ging opschrijven hehe..
We komen te wonen op het terrein van Penduka (www.penduka.info). Dat zal zijn in een buitenwijk (Katutura) van de hoofdstad Windhoek. Penduka heeft een tuberculose preventie project waar Laura en ik aan mee zullen gaan werken.

Voor de leken onder ons: tuberculose is een longziekte die erg besmettelijk is. In 90% van de gevallen uit de besmetting zich niet, maar 10% wordt wel ziek en bij slechte behandeling is de ziekte dodelijk. HIV patienten (en daar zijn er heeeeeel veel van in Namibië) hebben een slecht immuunsysteem en lopen dus veel meer kans om te sterven aan de ziekte. Goed te behandelen met antibiotica, maar de behandeling duurt lang en er moet precies aan het medicatievoorschrift gehouden worden.

Een waslijst met eventuele werkzaamheden hebben we over de mail gekregen, maar kort samengevat zijn de hoofdwerkzaamheden, voor zover nu bekend bij ons;
- 's ochtends de wijk in en langsgaan bij zogenaamde DOTS (Directly Observed Treatment Strategy, plekken waar tuberculose patienten hun medicijnen krijgen en gelokt worden met een maaltijd, anders zijn ze te therapieontrouw, wat fataal is bij tuberculose, helemaal in combinatie met HIV, wat de meeste mensen hebben daar). Bij die DOTS zullen we eten uitdelen (spannend) en voorlichting gaan geven (dat is dus wel spannend).
- 's middags zullen we met een field promotor de wijk in kunnen gaan om nieuwe patienten op te sporen (geen idee hoe nog) of op het kantoor van Penduka werken aan onze stageopdrachten (die wij zelf nog mogen gaan bedenken).

Hoe het er allemaal precies uit gaat zien daar en hoe het leven daar zal bevallen, krijgen jullie vast nog wel te horen (klaagliederen enzo), maar voor nu is het vooral spanning opbouwen tot 9 februari. Van Amsterdam naar London, overstappen en dan van London naar Johannesburg, overstappen (alweer zucht) en dan van Johannesburg naar Windhoek. Een hele reis, maar met wat boekjes en muziek is dat allemaal best te doen!

Ik hou jullie op de hoogte:)

Oh ja, foto's zet ik op hyves, dat is gratis hehe..

  • 02 Januari 2009 - 11:15

    Mams:

    Ja hoor, dit noem ik ook wel zeker spanning opbouwen.........
    Maar wel leuk om te lezen. Nu gaan we de komende weekjes maar heel veel knuffelen met elkaar

    xxxx

  • 02 Januari 2009 - 11:41

    Tobs:

    We zullen je missen hoor;)

  • 02 Januari 2009 - 11:45

    Tobs:

    We zullen je missen hoor;)

  • 02 Januari 2009 - 11:48

    Mart:

    neem de vliegeraar mee voor in t vliegtuig/daar, mocht je die nog niet hebben gelezen... :P

  • 02 Januari 2009 - 18:34

    Sharon :

    ik zal je al je verhalen gaan lezen!! alvast heel veel plezier in dat verre land:P maar ik spreek je vast nog wel voor de tijd:)

    xxx

  • 02 Januari 2009 - 22:48

    Eva:

    Patrick :D
    ben je al zenuwachtig?
    Super veel plezier! en succes met de laatste voorbereidingen

  • 03 Januari 2009 - 15:01

    Douwe:

    1000€???????????????????????

  • 03 Januari 2009 - 15:05

    Jacq:

    Vind het wel heeeeeeel stoer hoor!Maar ook wel eng......zal het allemaal bijhouden!!
    xx

  • 03 Januari 2009 - 17:36

    Maike:

    Jaaaa heel veel plezier!! Ik weet zeker dat het een super ervaring wordt voor jou (jullie)! Het is vast en zeker heel wat spannender en interessanter dan wat ik hier doe in spanje,:p dus bereid je maar voor op veel indrukken, missen, nog meer indrukken en mooie herinneringen!

    Heel erg veel succes!

  • 03 Januari 2009 - 17:58

    Jeannette:

    Wij wensen jou natuurlijk veel succes toe. Ik ga je verhalen lezen.
    Wat een avontuur zeg. Pas straks goed op jezelf.

    xxx

  • 03 Januari 2009 - 18:37

    Leonie:

    Heel veel secces en plezier natuurlijk.

  • 03 Januari 2009 - 19:05

    Joyce:

    Heel veel succes, maar ook heel veel plezier gewenst!

    Xx Joyce

  • 03 Januari 2009 - 19:12

    Annelies:

    Hey Patricke.
    Ik wens een een super stage namibiè geniet er van en laat je niet van je stuk brengen door ellende die je daar ook zult zien. Super goed werk ga je verrichten,een levens doel.
    Groetjes Annelies.

  • 03 Januari 2009 - 20:26

    Rocco:

    heej lieve Pat!

    leuk, leuk, leuk! zo'n waarbenjij.nu! kunnen we je allemaal goed in de gaten gaan houden vanuit Nederland!

    wel voorzichtig doen daar he! maar dat had ik al een keertje gezegd...

    dikke kus, en tot snel!

  • 04 Januari 2009 - 02:23

    Carl:

    Patrick! Wat supersuperspannend! Ik zit hier gewoon ook zenuwachtig te zijn voor je! :p Het is wel echt een heel gaaf project hoor, past ook wel bij jou om zoiets te doen :D Maar dat dat dan weer precies moet voordat ik terugkom... ;) Wees voorzichtig daar (best eng) en ik ga je heel erg missen, of eigenlijk BLIJF ik je heel erg missen! ;) En hou ons goed op de hoogte he :)
    Dikke kus!

  • 04 Januari 2009 - 05:25

    Ivo:

    Patrick, (en ook Laura) heel veel succes met de stage in namibië en ook veel plezier met deze reis. Zal zeer leerzaam zijn in vele opzichten.

  • 04 Januari 2009 - 08:59

    Elly:

    Hallo Patrick,

    Ik wens jou alvast heel veel plezier en een leerzaam half jaar toe.
    Ik ben straks heel nieuwsgierig naar je reisverhalen.Groetjes Elly

  • 04 Januari 2009 - 10:07

    Marit:

    heey, veel succes in namibië! ik kan helaas op 1 of andere manier niet op de hoogte blijven dus ik moet uit me zelf maar afentoe kijken ;)
    veel plzier!

    xxxxxx je nichtje

  • 04 Januari 2009 - 11:21

    Eveline:

    Hey patrick! Sooo excited for you...it's going to be the best time!
    Tof dat je ons op de hoogte gaat houden. Ik zal proberen je verhalen bij te houden! Voor nu nog veel succes met alle voorbereidingen nog, niet te zenuwachtig worden ;)...

    heel veel liefs,

    ev (uit ozzie)

  • 04 Januari 2009 - 11:31

    Stefanie:

    Hoi Patrick!

    Wat tof dat je naar Namibië gaat! Ik ga zekers proberen je verhalen te lezen! :) Succes nog met de laatste voorbereidingen en geniet ervan!

    Groetjes,
    Stefanie

  • 04 Januari 2009 - 17:05

    Jenny:

    Heel veel succes. Ben erg benieuwd hoe het daar allemaal gaat.

  • 04 Januari 2009 - 18:19

    Sharon:

    Ik kan natuurlijk niet achterblijven met een berichtje, wat een fans heb je al zeg!

    Ik heb dit net even bij mn favorieten gezet;) Nog 3 weekjess...

    Dikke smakker!

  • 04 Januari 2009 - 19:32

    Pap:

    Heel stoer hoor en toch ook spannend. Ben trots op je. Leuk dat we allebei ons bezig houden met tbc. Wordt wel erg stil voor me de komende maanden, want wie moet ik dan irriteren hihi. We zullen nog wat spannende dagen tegemoet gaan, maar dat hoort er allemaal bij. xxx

  • 04 Januari 2009 - 20:22

    0ma Tiesema:

    Wat geweldig dat je deze site hebt en ik een computer!!
    Kreeg net een mail van een vriendin uit Zuid-Afrika die zei dat Namibië een prachtig land is.
    Afscheid nemen doe ik nog niet want je verjaardag komt nog en dan hopen we je nog te zien.
    Liefs van Opa en Oma

  • 08 Januari 2009 - 02:49

    Antine:

    hoi, hoi, we leven nu al helemaal met je mee. Erg leuk dat we op deze manier op de hoogte van jou belevenissen kunnen blijven. Voor papa en mama zeker een pluspunt, denk ik. Voor je vertrekt laat ik zeker nog wat van me horen. Ltrs, kus

  • 09 Januari 2009 - 09:35

    Sapida:

    Goed bezig jij!! Ik vind het super goed van je dat je zo'n betekenisvolle stage gaat hebben.
    RESPECT.

    Liefs,
    S

  • 09 Januari 2009 - 14:16

    Roland:

    Veel succes en geniet ervan.

  • 10 Januari 2009 - 12:28

    Kevin :

    doe je best laat ze wat zien en veel succes :)

  • 10 Januari 2009 - 22:48

    Valeska:

    Hey lieverd..

    Ik weet nog dat je het erover had, maar nu is het een feit. Superleuk..

    Ik vind het echt leuk dat je gaat en ook wel heel spannend..

    Wel goed uitkijken en alles he!!

    En als je terugkomt gaan we zeker weer een keer daten..

    Heb je al heel lang niet gezien!!

    Dikke Kus Valeska

  • 12 Januari 2009 - 19:45

    Jasper :

    Hey Patrick.. Veel succes in het verre Afrika. Pas je wel een beetje op je moeder in April????????
    Ik vindt je stoer hoor!
    Jasper Klomp uit IJ
    (als je niet weet wie moet je het je ouders maar even vragen :-))

  • 13 Januari 2009 - 16:29

    Noud En Patricia :

    hallo patrick, proficiat nog met je 21 ste verjaardag. leuk dat we dit mailadres krijgen, tenminste we gaan er vanuit dat dit een spontane actie in overleg met jou van je vader is geweest. we zullen met belangstelling je volgen. geweldig dat je dit aan gaat! je ouders kunnen zeer trots op je zijn, we vangen ze wel een beetje op als ze je missen. jij zult, denken we het veel te druk hebben om überhaupt maar aan Nederland te denken.

    groet en geniet van de voorbereidingen. noud en patricia

  • 14 Januari 2009 - 21:16

    Anne-Miek:

    Heej Patrick,

    ik wens je alvast heeel veel plezier in Namibie! egt hartstikke leuk en spannend. maak er een leerzame en vooral mooie tijd van!

    Dikke kus
    Anne-Miek

  • 15 Januari 2009 - 11:48

    Fabian:

    ik ga je site bij houden en alle foto's op hyves bekijken:)!! suc6 nog met de voorbereidingen

    XF

  • 17 Januari 2009 - 15:39

    Ellen:

    heey..
    wat leuk dat je je verhalen hier op zet..
    kunnen wij het allemaal lezen :)
    -x-

  • 22 Januari 2009 - 12:37

    Ernst:

    Het ziet er allemaal echt super goed uit! Ben vreselijk jaloers...hoop dat ik, als ik later groot ben, ook zoiets mag doen:P

    xxx

  • 25 Januari 2009 - 23:01

    Jurino:

    Hey Pat!

    Leuk...je site! Ben echt blij voor je en trots op je dat wat je had willen doen, dat je dat ook daadwerkelijk gaat doen! En zoals ik altijd had gezegd, dit zal echt een toffe levenservaring voor je zijn! Spannend zal het zeker zijn, but that's all part of the game, dat maakt het juist weer leuk!

    Lijkt mij in ieder geval gezellig om je even te zien voor dat je weggaat, ik heb het druk en logisch jij ook, maar ik zal het zeer op prijs stellen om jou (voor dat je weggaat) en je ouders even weer te zien!

    Geniet van je laatste dagen hier in NL en ik hoor van je of het uitkomt!

    Groetjes!

    Ju!

  • 26 Januari 2009 - 08:50

    Mirjan:

    Hoi Patrick,

    Leuk dat je deze link heb gestuurd, ik wist het helemaal niet, maar dat is ook niet zo gek he!
    Een hele goede reis, succes met alles wat je daar gaat doen en we wachten de verhalen wel af!

    Gr. Mirjan

  • 26 Januari 2009 - 10:12

    Nick:

    Heel veel plezier en succes! :)

  • 26 Januari 2009 - 14:12

    Engel:

    he patrick , gaaf man zo,n reis en al wat erbij komt!! veel plezier en maak er wat van . groetjes engel

  • 27 Januari 2009 - 08:09

    Anique:

    eeeehj

    jaja komt nou wel heel dicht bij he! vind het echt heel tof dat je dat aandurft zo´n lange en verre reis! maar het zal zeker weten een super mooie ervaring zijn.... dus geniet ervan! :) dus ook van mijn kant alvast heeeel veel plezier en succes gewenst!

    anique

  • 28 Januari 2009 - 17:14

    Marianne:

    Vanuit de hoekstee,
    Heel veel succes daar in namibie! (genoeg te doen zo te lezen) en veel succes met de voorbereidingen, en geniet nog even van de luxe hier in nederland!

    Groetjes Marianne

  • 29 Januari 2009 - 14:39

    Erik:

    Jeetje zeg! Spannend allemaal hoor!

  • 02 Februari 2009 - 13:39

    Ingrid:

    Patrick! Wat spannend :) En leuheuk! Veel plezier jij. Tot wellicht dinsdag nog eventjes! Kus

  • 04 Februari 2009 - 13:58

    Rick:

    Heey patrick!
    mega veel geluk en pleizer.


  • 06 Februari 2009 - 14:44

    Pascal:

    Hoi Patrick,
    Peter is net met enige haast richting Zwolle gereden om maar zoveel mogelijk van dit weekend mee te maken. Er is nog veel onbekend voor je en daarom een superstoere uitdaging die je aangaat. Ik wens je heel veel succes en plezier. Geniet van dit weekend! groeten uit Utregh e.o.
    Pascal

  • 08 Februari 2009 - 09:24

    Pap:

    Het is bijna zover. Morgen vertrekken. Wordt een zware dag, maar we gaan er met elkaar uithalen wat erin zit. Je feest was top. Ik noem het liever geen afscheidsfeest maar een oefening voor een welkomstfeest over 6 maanden.

  • 08 Februari 2009 - 16:47

    Jacq:

    Deze hoofdpijn vergeet ik nooit meer.......maar het was gezellig gisteren,leuke en lieve vrienden die staan straks weer voor je klaar!!Lieverd pas heel goed op jezelf en geniet ervan...zal je strak in de gaten houden op... waar ben jij.nu!Hele dikke kus en lief zijn!!!!!!!!Douwe en jacq

  • 08 Februari 2009 - 17:54

    Noud En Patricia:

    Patrick; we wensen je een goede reis en heel veel goeds voor de komende 6 maanden(als je dit leest dan zul je er wel zijn!)

    groet Noud en Patricia van den Berg

  • 08 Februari 2009 - 18:42

    Astrid:

    Lieve Patrick, vanuit Oud-Beijerland wens ik je een goede reis en heel veel plezier in Namibië! Spannend hoor!
    Groetjes ook van Johan, Mark en Laura xx

  • 08 Februari 2009 - 18:58

    Mama:

    Hey lieverd,

    Nu is het dan bijna zover. Je koffer staat bijna helemaal ingepakt in de woonkamer. Je weet dat we je ontzettend gaan missen maar het zal zeker een toptijd voor je worden daar en gelukkig zie ik je halverwege.
    Gisteravond was een geweldig gezellige avond/nacht/ochtend met hele lieve vrienden en vriendinnen. Je hebt zoveel meegekregen om daar te lezen. Echt top.
    Zometeen nemen we samen met Pap nog een flinke neut op jou verre reis.

    Dikke kus Mama

  • 09 Februari 2009 - 19:01

    Marloes:

    Goede reis! & heel veel plezier & succes!

    liefs x

  • 12 Februari 2009 - 10:47

    Chantal:

    heyhey.. sorry dat ik toch niet op je going away party ben geweest. echt balen dat ik dat gemist heb, was vast wel mooi. ik vond het echt heel erg leuk dat ik je nog gezien heb in grun! Heel veel plezier en succes bij het opdoen van nieuwe ervaringen enzo, ben erg benieuwd naar de verhalen dus houd me op de hoogte.
    Een dikke elektronische kus!

  • 12 Februari 2009 - 14:19

    Hilma:

    Hoi Patrick,
    Je kent me niet, maar ik ben een oud-collega van je vader van het NIC. Ik wens je heel veel plezier en succes toe in het verre Namibië. 'k Ben benieuwd wat je allemaal mee gaat maken.

    Groetjes, Hilma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwolle

Namibië

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2009

Rondreis door het zuiden en de laatste dagen

03 Juli 2009

Rondreis door Noord-Namibië

17 Juni 2009

De laatste weken stage

17 Mei 2009

Kaapstad

06 Mei 2009

Groeten uit de Rimboe
Patrick

Actief sinds 17 Dec. 2008
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 20795

Voorgaande reizen:

09 Februari 2009 - 15 Juli 2009

Namibië

Landen bezocht: